Verksamheter
Tjänster
Ändra abonnemanget för restavfall
Verksamhetens restavfall – det som hamnar i soppåsen – hämtas av en entreprenör som är upphandlad av oss.
Som företagare ansvarar du för att anordna och underhålla soprum, kärl och annat som krävs för att hämtningen ska fungera. Är det fastighetsägaren som ansvarar för abonnemanget behöver du ha dialog med hyresvärden så att abonnemanget överensstämmer med ert behov och att förhållandena för sophämtarna håller för en god arbetsmiljö.
Ändra abonnemang
Vill ni ändra ert abonnemang för restavfall använder ni formuläret nedan.
Beställa abonnemang
Vill ni nybeställa ett abonnemang för sophämtning i en lokal som inte redan har sophämtning använder ni blanketten som finns längst ner på sidan.
Kontakta oss
Kontakta kundtjänst för frågor gällande din faktura och ditt abonnemang samt allmänna frågor om vatten, avlopp och sophämtning. Genom att logga in på Mina sidor kan du som är kund hos oss göra dina ärenden även när kundtjänst har stängt.