Kontakta oss
Kontakta oss
-
Felanmäl utebliven sophämtning
Utebliven sophämtning reklamerar du genom att fylla i ett formulär här på webben eller genom att kontakta kundtjänst.
-
Felanmäl problem med vatten eller avlopp
Felanmäl akuta vattenläckor och stopp i avloppet via kundtjänst på dagtid och SOS alarm på kvällar, nätter och helger. Telefon dagtid: 08-522 120 00. Kvällar, nätter och helger: 08-454 25 70 (kopplas via SOS alarm).
-
Skadeanmälan avfall
Om du har råkat ut för en skada på din egendom i samband med sophämtningen ska du anmäla skadan till ditt försäkringsbolag och göra en eventuell polisanmälan. Därefter kontaktar du vår kundtjänst som gör en reklamation.
-
SMS-avisering vid driftstörning
Vi använder sms för att meddela en driftstörning, till exempel en akut vattenavstängning eller om det skulle uppstå en störning för kvalitén på dricksvattnet. Meddelandet skickas till folkbokförda på den berörda adressen (som är äldre än 16 år) och telefonnummer som är registrerade på adressen. Kontrollera gärna att vi har rätt nummer till dig.
-
Lämna en synpunkt
Vår strävan är att alltid bli bättre och vi vill att våra kunder ska vara nöjda. Meddela gärna oss om det är något som du inte är nöjd med eller något vi kan göra bättre.
-
Visselblåsartjänst
Genom vårt visselblåsarsystem kan du som kund, leverantör eller anställd anonymt rapportera missförhållanden.
-
Kontakta kundtjänst
Kontakta kundtjänst för frågor gällande din faktura och ditt abonnemang samt allmänna frågor om vatten, avlopp och sophämtning. Genom att logga in på Mina sidor kan du som är kund hos oss göra dina ärenden även när kundtjänst har stängt.