Vi har högt beställningstryck till matavfallstjänsten. Bor du i villa och inte anmält dig, kommer du att få kärl automatiskt under våren. Är du hyresvärd eller bostadsrättsförening, ha en extra nyckel till soprummet redo den tid vi kommit överens att lämna matavfallskärlen.
Felanmäl akuta vattenläckor och stopp i avloppet via kundtjänst på dagtid och SOS alarm på kvällar, nätter och helger. Telefon dagtid: 08-522 120 00. Kvällar, nätter och helger: 08-454 25 70 (kopplas via SOS alarm).
Om du har råkat ut för en skada på din egendom i samband med sophämtningen ska du anmäla skadan till ditt försäkringsbolag och göra en eventuell polisanmälan. Därefter kontaktar du vår kundtjänst som gör en reklamation.
Vi använder sms för att meddela en driftstörning, till exempel en akut vattenavstängning eller om det skulle uppstå en störning för kvalitén på dricksvattnet. Meddelandet skickas till folkbokförda på den berörda adressen (som är äldre än 16 år) och telefonnummer som är registrerade på adressen. Kontrollera gärna att vi har rätt nummer till dig.
Vår strävan är att alltid bli bättre och vi vill att våra kunder ska vara nöjda. Meddela gärna oss om det är något som du inte är nöjd med eller något vi kan göra bättre.
Kontakta kundtjänst för frågor gällande din faktura och ditt abonnemang samt allmänna frågor om vatten, avlopp och sophämtning. Genom att logga in på Mina sidor kan du som är kund hos oss göra dina ärenden även när kundtjänst har stängt.
Vår tjänstegaranti för sophämtning beskriver vad du som har ett abonnemang för sophämtning kan förvänta dig av oss. Om vi brister i vårt uppdrag har du rätt till kompensation i enlighet med tjänstegarantin.