Fel på faktura
Det har blivit ett fel i vår fakturering. Du som har fått en faktura där fakturadatum och förfallodatum är 1 juli kan bortse från den felaktiga fakturan. Vi har makulerat/krediterat dessa och skickat ut nya med rätt förfallodatum den 8 augusti. Har du ändå betalat fakturan använder vi pengarna till att betala av den nya vi skickat ut.
Villakund
Är du villakund har vi makulerat den felaktiga fakturan och skickat ut en ny med förfallodatum 8 augusti.
Observera: På mina sidor står den felaktiga fakturan som betald när den är makulerad/krediterad. För att den ska vara betald av dig måste vi också fått in pengarna för fakturan och då kommer de att användas för betalning av den nya. Har du råkat betala båda fakturorna så läggs beloppet till godo på nästkommande faktura.
Företagare, bostadsrättsföreningar och samfälligheter
Den felaktiga fakturan har krediterats och en kreditfaktura har skickats ut till dig. En ny faktura skickas också ut med nytt förfallodatum. Har du fått en påminnelse för den felaktiga fakturan kan du även bortse från den. Vi har tagit bort alla påminnelser.
När behöver du kontakta kundtjänst?
Om du har betalat båda fakturorna och vill få pengarna återbetalda istället för att ha dem som tillgodo på nästa faktura behöver du kontakta kundtjänst på mejl: kund@svoa.se
Vi behöver då veta kundnummer, kontaktperson och kontaktuppgifter samt det kontonummer dit pengarna ska överföras.
Är du osäker på vad som gäller just dig kan du självklart också kontakta oss på mejl: kund@svoa.se
Uppge då kundnummer, kontaktuppgifter och din fråga så ska vi hjälpa dig.