Till sidans huvudinnehåll

Villaägare

Kontakta oss

Kontakta oss

Kontakta oss för frågor gällande din faktura och ditt abonnemang samt allmänna frågor om vatten, avlopp och sophämtning.

Kontakta kundtjänst

GDPR

Jag har läst integritetspolicyn och godkänner att Stockholm Vatten och Avfall sparar mina kontaktuppgifter.

Ett fel inträffade när CAPTCHA-bilden skulle hämtas

Kontakta oss

Utebliven sophämtning reklamerar du genom att fylla i ett formulär här på webben eller genom att kontakta kundtjänst.

Felanmäl akuta vattenläckor och stopp i avloppet dygnet runt till telefon: 08-522 120 00. Kvällar, nätter och helger kopplas samtalet vidare via SOS alarm.

Kontakta kundtjänst för frågor gällande din faktura och ditt abonnemang samt allmänna frågor om vatten, avlopp och sophämtning. Genom att logga in på Mina sidor kan du som är kund hos oss göra dina ärenden även när kundtjänst har stängt.

Vi använder sms för att meddela en driftstörning, till exempel en akut vattenavstängning eller om det skulle uppstå en kvalitetsstörning på dricksvattnet. Meddelandet skickas till folkbokförda på den berörda adressen (som är äldre än 16 år) och telefonnummer som är registrerade på adressen. Kontrollera gärna att vi har rätt telefonnummer till dig.

Om du har råkat ut för en skada på din egendom i samband med sophämtningen ska du anmäla skadan till ditt försäkringsbolag och göra en eventuell polisanmälan. Därefter kontaktar du vår kundtjänst som gör en reklamation.

Vår tjänstegaranti och servicemål

Tjänstegaranti för sophämtningen

Vår tjänstegaranti för sophämtning beskriver vad du som har ett abonnemang för sophämtning kan förvänta dig av oss. Om vi brister i vårt uppdrag har du rätt till kompensation i enlighet med tjänstegarantin.

Våra servicemål för vatten

Våra servicemål tydliggör vilka förväntningar du kan ha på kommunalt vatten och avlopp inom Stockholms stad och Huddinge kommun.