Till sidans huvudinnehåll

Bo i lägenhet

Kontakta oss

Kontakta oss

När något gått fel, vem kontaktar du så att det blir rätt?

Vid fel på sophämtningen kontaktar du din fastighetsägare. 

Kontakta oss

Kontakta kundtjänst för frågor gällande din faktura och ditt abonnemang samt allmänna frågor om vatten, avlopp och sophämtning. Genom att logga in på Mina sidor kan du som är kund hos oss göra dina ärenden även när kundtjänst har stängt.

Du som bor i lägenhet ska i första hand kontakta din fastighetsägare vid fel på vatten eller avlopp. Större fastighetsbolag har ofta en fastighetsjour dit du kan vända dig dygnet runt.

Vi vill att fastighetsägaren eller en medlem ur styrelsen i bostadsrättsföreningen felanmäler akuta problem med vatten eller avlopp till oss. Detta eftersom interna fel i fastigheten åtgärdas av valfri rörentreprenör. Aktuella driftstörningar hittar du under driftinformation.

Vi använder sms för att meddela en driftstörning, till exempel en akut vattenavstängning eller om det skulle uppstå en störning för kvalitén på dricksvattnet. Meddelandet skickas till folkbokförda på den berörda adressen (som är äldre än 16 år) och telefonnummer som är registrerade på adressen.

Kontrollera gärna att vi har rätt nummer till dig.

Genom vårt visselblåsarsystem kan du som kund, leverantör eller anställd anonymt rapportera missförhållanden.

Vår strävan är att alltid bli bättre och vi vill att våra kunder ska vara nöjda. Meddela gärna oss om det är något vi kan göra bättre.