Om faktura och abonnemang

Avtal och abonnemang

Avtal och abonnemang
  • Vad har jag för avtal? Kan jag får en kopia?

    Vi har inga enskilda avtal med våra kunder utan kunden förbinder sig att betala de priser som står i vattentaxan.

  • Hur gör man ett ägarbyte?

    Fyll i blanketten som heter flyttanmälan. Webbformulär hittar du här. Läs av vattenmätaren samma dag som du flyttar och fyll i mätarställningen på blanketten. Skicka sedan in blanketten i ett kuvert till oss. Du behöver inte sätta på porto. Adressen dit du postar blanketten är.

    Stockholm Vatten och Avfall
    Kundnummer 110 379 301
    110 01 STOCKHOLM

  • Hur lång uppsägningstid har Stockholm Vatten?

    Vi har ingen uppsägningstid men behöver få en mätaravläsning samma datum som du flyttar ut.

Senast uppdaterad:

Betalning och fakturor

Betalning och fakturor
  • Jag vill ha e-faktura, hur gör jag?

    Logga in på din internetbank, leta upp sidan för e-faktura där du kan ange kundnummer och fakturanummer på senaste fakturan.

  • Har ni autogiro?

    Ja, privatkunder kan ha autogiro. Om du vill ansöka om tjänsten, var vänlig och fyll i blanketten "Autogiro".

Senast uppdaterad:

Vattenmätare

Vattenmätare
  • Hur ofta läser ni av vattenmätaren?

    Vi läser inte av mätarna i villor och fastigheter utan skickar ut brev en gång per år och ber kunden att läsa av mätaren. Om du inte skulle ha en vattenmätare i din källare kan den vara placerad utomhus i mark eller gata och då är det vår personal som läser av den en gång per år. 

Senast uppdaterad:

Övrigt

Övrigt
  • Kranen vid vattenmätaren är trasig, kan ni komma och byta den?

    Nej, vi ansvarar endast för vattenmätaren. Båda kranar i anslutning till vattenmätaren, den så kallade A-kranen och B-kranen ligger på fastighetsägarens/villaägarens ansvar att reparera. Kontakta en auktoriserad vvs-firma/rör-firma som kan hjälpa dig att laga kranen om den har gått sönder.

Senast uppdaterad: